Gen: Crime, Drama, Thriller
Nota Cinemateca: 4/10 (Nota Laura: 4/10; Nota Marcel: 4/10)
Amanunte:
Show: 5
Arta: 4
Poveste: 4
Personaje: 4
Buget: 25 mil
Morala: Daca iti arde de filosofie, n-o asculta de la tampiti
Cea mai apropiata comparatie pentru ultimul film al lui Ridley Scott este scena din Manderlay in care Grace incearca sa afle daca nu cumva bumbacul ar fi trebuit deja cules... Numai ca in Manderlay discursul despre oportunitatea culesului e la misto, pe cand in The Counselor toata lumea pretinde ca vorbeste serios.
Nu lectiile de filosofie in sine sunt penibile, ci faptul ca sunt ubicue si tinute in cele mai nepotrivite momente, de catre cele mai nepotrivite personaje. Practic, cum crapa cate unul, pac apare calaul moralizator care explica cum viata are meandrele ei si haosul e mai presus de nimicnicia omului care e ca trestia in vant & shit. Daca e vreun strop de tragism sau de umor in peroratia despre transcendenta a unui sef de cartel mexican care se plictiseste omorand femei, atunci stropii astia dramatici imi scapa mie (sic!).
Cel mai mult mi-a lipsit motivatia minima a oricarei porniri, scene sau personaj: filmul incepe cu o scena cvasi-porno, care nu se leaga de nimic altceva, toata lumea da sfaturi pe care nimeni nu le cere, avocatul n-are absolut nicio implicatie dar este principala victima, mexicanii spala niste rahati cu furtunul, la propriu si in prim plan, doar-doar om recunoaste imanenta rahatului...
Pe de alta parte, e plin de aluzii: sex cu masina, numar necunsocut de karate per diamant, maiestrie sexuala per avocat, gheparzi sprinteni per femeie fatala... Toate o duc bine merci spre un fond puternic gratuit-misogin. Adica, nene, misogin la mama lui, taman pe placul pitipoancelor carora li se adreseaza filmul (fara a se limita la ele).
Inca oscilez intre a considera ca niste actori buni joaca din greseala intr-un film slab, sau ca niste actori care joaca intr-un film in care personajele la patru ace isi aspira proprii muci pentru veridicitate - sunt doar niste actori slabi. The Counselor nu e suficient de comercial ca sa constituie o circumstanta atenuanta pentru artistii care mor de foame, insa e suficient de erotic pentru a fi comercial. Fassbender, Pitt si Bardem - barbati bine in felul lor, au roluri de femei fatale, ceea ce e trist pentru orice actor cu talent; Scott a gasit de cuviinta sa sparga nuci cu laptopurile, o dovada ca s-a sonat definitiv.
La prima vedere filmul pare prost iar pe a doua n-o mai capata.
Multumim Odeon Cineplex pentru invitatie
Featurette: